Sunday, January 18, 2009

Vertrek en Aankomst

Na een aantal weken vakantie was het dan eindelijk zover. 13 januari, de dag van het vertrek naar Singapore. De dagen ervoor waren nog best hectisch als gevolg van het pakken van de spullen, afscheid nemen en verdere voorbereidingen.

Bij aankomst op Schiphol ingecheckt. Gelukkig waren we redelijk op tijd en was het vliegtuig niet supervol, waardoor ik net iets meer bagage mee mocht nemen zonder bij te betalen.

Daarna afscheid genomen van mijn ouders en zusje, door de paspoortcontrole en op naar de gate. Daar door de security check en vervolgens het vliegtuig in. Vlak voor het serveren van de maaltijd een slaappilletje ingenomen. Had al een paar nachten wat minder geslapen en het is toch best een lange vlucht en een tijdsverschil waar je mee geconfronteerd wordt.

Ik heb alleen het moment dat de stewardess mijn eten op kwam halen niet meer meegemaakt aangezien ik toen redelijk “out” was. Toen het dessert (ijs, waar je me meestal toch wel wakker voor mag maken) geserveerd werd, heeft de dame naast mij het nog in mijn handen geduwd, maar ik ben er niet wakker van geworden. Als ik eenmaal slaap, slaap ik tenslotte. Een aantal onder jullie die meegeweest zijn naar Renesse, zullen dit misschien nog wel kunnen beamen :-)

Bij aankomst, had ik geluk aangezien het grootste deel van de passagiers stop-overs waren. Dus ik had mijn koffer echt binnen 5 minuten. Daarna in de taxi naar het hotel en begon een groot deel weer bekend voor te komen. Het is gewoon een hele aparte stad. Bij aankomst voelt het echter nog niet als “thuis”. In het hotel aangekomen ingecheckt, uitgebreid in bad gegaan, even gerelaxed en daarna vol geode moed de stad in. Er moesten immers zaken geregeld worden. Ik had me voorgenomen een mobieltje te gaan scoren, een bankrekening te openen en nog een paar andere dingen te gaan regelen.

Eerst maar even langs het kantoorgebouw gelopen om bij te praten met een oud en inmiddels weer huidige college. We hebben een kopje koffie (thee) gedaan en even bijgepraat. Blijkt dat je zo ongeveer overal je werkvergunning voor nodig hebt en die krijg ik pas vrijdag. Uiteindelijk maar even met enkele collega’s kennisgemaakt en vervolgens terug naar het hotel. Onderweg een prepaidje gekocht en enkele makelaars gebeld voor de mogelijkheid tot bezichtiging. Aan het eind van de middag nog enkele appartementen bekeken (studio’s en 2 BR’s, maar qua indeling waren ze dusdanig onhandig dat mijn meubels er niet in gaan passen. Dus dat wordt nog even verder zoeken.

No comments:

Post a Comment