Wednesday, March 18, 2009

Bezoek

Na een tijdje van stilte is het weer tijd voor een update van mijn blog. De eerste bezoekers zijn inmiddels gearriveerd in Singapore. Maandag 9 maart was het zover en zouden mijn moeder en zusje aankomen op de luchthaven van Singapore. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel naar uitgekeken heb naar het moment dat ze zouden komen.

Singapore is namelijk een hele leuke stad en ik wilde ze dat dolgraag laten zien. Aangezien de verwachting was dat ze tegen 18.00 – 18.30 door de douane zouden komen, besloten ze op te gaan halen op het vliegveld om ze te verrassen.

De metro gepakt naar het vliegveld en daar op naar de aankomsthal. Gelukkig hadden alle zitjes goed uitzicht op de bagagebanden en lag de band waar hun bagage op aan zou komen precies midden in het zicht. Perfect dus. Me toch maar enigszins verdekt opgesteld. Nadat ze hun bagage opgehaald hadden, werd meteen de mobiel tevoorschijn getoverd en probeerde ze contact te zoeken. Tja dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je de nummers goed opslaat in je mobiel. :-)

Uiteindelijk kregen ze me dan toch te pakken. Verteld dat ik op kantoor zat en dat ze maar een taxi moesten pakken. Wat wel apart is, is om ze dan door de douane zien te komen in een land en stad dat inmiddels toch al voelt als mijn thuis. Inmiddels ware ze op zoek naar de borden met “Taxi”. Gelukkig staat dat duidelijk aangegeven, dus dat was vrij eenvoudig.

Op weg naar de taxi, liep ik achter ze aan (hooguit een halve meter) en het duurde toch een hele tijd voor ze op het idee kwamen om eens om te kijken wie er toch achter hen liep. Het was echt heel leuk om ze te zien in Singapore. Mijn zus was een beetje moeilijk te volgen want die schoot van links naar rechts door de aankomsthal. Er staan daar namelijk nogal wat planten en palmbomen en ze was zeer benieuwd of die allemaal echt waren, wat ze tot haar grote verbazing ook echt waren.

Een taxi gepakt op weg naar het appartement. Gelukkig was het inmiddels droog want het had de hele dag vrij stevig geregend. Ze waren meteen zeer verbaasd hoe schoon en groen Singapore is. Onderweg wat uitleg gegeven over wat er allemaal te zien was. Thuis aangekomen het appartement en de faciliteiten laten zien, inclusief het sky-terrace. Vervolgens in het appartement wat gegeten en een lekker wijntje gedronken. De dagen erop hebben ze vooral gebruikt om wat te relaxen en wat van de stad te zien.

De tweede avond zijn we gaan eten bij Lau Pa Sat (foodcourt). Daar lekker buiten gezeten en allerlei verschillende gerechtjes besteld. Heerlijk gegeten en ze daarna wat van Chinatown laten zien en ze een beetje wegwijs gemaakt in de stad. Wat een foodcourt is, is moeilijk uit te leggen aangezien we dat concept in Nederland, denk ik, niet echt kennen. Je kunt het zien als een ruimte, al dan niet overdekt, waar heel veel stalletjes bij elkaar staan, waar je eten kunt kopen wat daar ter plekke bereid wordt. Ik geloof dat Lau Pa Sat meer dan 120 stalletjes heeft (niet allemaal eten overigens). We zijn daar inmiddels meer gaan eten en volgens mij bevalt het nog steeds goed.

Verder hebben we de tijd met name gebruikt om plannen te maken over hoe en waar we mijn verjaardag zouden gaan vieren, maar daarover meer in een volgende update.

No comments:

Post a Comment