Thursday, July 2, 2009

Back Home

Vrijdag 19 juni stond al een tijdje in mijn agenda genoteerd. Dat was immers de dag dat ik voor het eerst sinds ik in Singapore aangekomen ben terug zou gaan naar Nederland.

Na een vlucht die niet zo goed begon door voornamelijk minder beschaafde landgenoten in het vliegtuig en krijsende baby’s, ging het eigenlijk vrij goed en heb ik redelijk kunnen slapen.

Eenmaal aangekomen op Schiphol zou ik opgehaald worden door mijn vader. Het was erg leuk dat juist hij mij op kwam halen aangezien hij er in maart niet bij kon zijn toen mijn moeder en zusje overkwamen naar Singapore. We hadden dan ook genoeg om bij te praten waardoor de tijd voorbij vloog en we zo thuis waren.

Daar was een groot deel al in gereedheid gebracht voor de verjaardagsbarbeque. Eerst gezellig bijgepraat, wat gedronken en daarna geholpen met de laatste voorbereidingen (ophalen van het eten en de barbeque zelf).

Tegen 17.00 kwamen de eerste gasten. Het was meteen gezellig en het eten was heerlijk. Na goed gegeten te hebben en een paar biertjes ben ik rond middernacht naar bed gegaan. Zondag hebben we de rest van het eten opgemaakt en nog heerlijk nagepraat en kwamen de eerste vrienden kijken.

Maandag heerlijk op het terras gezeten en geschrokken (in positieve zin) van de prijzen die je hier betaalt voor een biertje. Na een paar biertjes kon ik het niet laten en ben ik ouderwets een broodje Doner gaan halen. Dat is iets wat ik hier nl nog niet heb kunnen vinden en eerlijk is eerlijk Chicken Rice is niet hetgene waar je je op verheugd na een avondje stappen. :-)

Inmiddels had ik ook al genoten van heerlijke oude kaas, oer-hollandse gehaktballen en niet te vergeten een frikandel.

Dinsdag ben ik op bezoek gegaan bij de collega’s van Ernst & Young in Amsterdam, waarbij het uitzicht vanuit de kamer die ik had weer bepaalde herinneringen naar boven bracht. Daarna nog een kort bezoek gebracht aan de oud collega’s van Meijburg in Amstelveen gebracht en nog een biertje gedronken op terras van de good-old Dixie. Het was erg leuk om mijn oud-collega’s weer te zien. Daarna nog even op bezoek bij een vriend in Amsterdam om vervolgens weer huiswaarts te keren.

Woensdag stond er een heerlijke lunch in Belgie op het programma met een oud collega. Heerlijk om eens goed te tafelen met een goed glas wijn en herinneringen op te halen.

’s Avonds stond het klapstukje gepland. De “mannenavond”. Met een klein doch zeer selectief gezelschap van vrienden was het erg gezellig om een biertje te drinken en bij te praten.

Donderdag een relatief rustige dag gehad. Vrijdag nog even naar de universiteit geweest en ’s avonds weer het terras op met vrienden. Deze keer was de groep iets groter dan woensdag dus heb ik ook een aantal andere vrienden nog gezien.

Zaterdag na inmiddels weer verschillende keren auto gereden te hebben nog een stukje motor gereden wat heerlijk was.

’s Avonds nog een barbeque die weer helemaal top was en zondag was het al weer tijd om terug te gaan.

Het was een topweek. Het is jammer dat het niet helemaal zo gelopen is als ik gepland en gehoopt had, maar ik wil iedereen bedanken die eraan bijgedragen hebben om er zo’n mooie week van te maken.

Een speciaal bedankje hier voor mijn ouders, zusje en Gilles die mij opgevangen hebben en echt alles in het werk gesteld hebben om mijn verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Daarnaast natuurlijk aan mijn vrienden en familie die tijd vrij hebben willen maken om al mijn verhalen over Singapore aan te horen :-)

Inmiddels ben ik weer terug in Singapore en staan er weer nieuwe uitdagingen voor mij te wachten hier, maar daarover meer in een volgende update.

No comments:

Post a Comment