Friday, August 7, 2009

Een weekend relaxen

Na een week vol uitersten was het een weekend om te relaxen. Aangezien ik de zaterdag erop al naar huis zou gaan, had ik deze keer besloten geen excursie te boeken, maar gewoon te gaan sightsee-en in Ho Chi Minh.

Geen idee waar het aan lag, maar na de gezellige vrijdagavond, waar ik toch niet heel veel gedronken had, slecht geslapen en zaterdag was dan ook een dag van hangen en wurgen. Op de valreep nog ontbeten. Daarna douchen en maar wat rond gaan lopen.

Besloten eerst de bezienswaardigheden te doen die het verst weg lagen en waar ik niet met de taxi iedere dag langskwam. Dus op naar het independence palace, de kathedraal en daarna door naar de pagode. De pagode viel een beetje tegen. Heb tempels en pagodes in de stad gezien die vele malen mooier waren. Vervolgens terug naar Ben Thanh market en daar nog wat foto’s getrokken bij daglicht. Nog even de markt afgestruind naar souvenirs, maar helaas er viel niet heel veel te onderhandelen. Geen probleem, ik had immers nog een week voor de boeg.



Independence Palace



Kathedraal - Notre Dame



Wederom een foto van Uncle Ho



Fontein van de Water Puppet Show



Pagode



Het straatbeeld in Ho Chi Minh - Overal kabels



Drukke straten worden gewoon opgebroken voor wegwerkzaamheden



Idem



Ben Thanh Market



Een van de poorten naar het binnenterrein van Ben Thanh Market



De rotonde en het plein naast Ben Thanh Market



Het plein van dichtbij



De fietstaxi's

Daarna maar even terug naar het hotel en even geslapen. Vervolgens wat gaan eten en toen was het eigenlijk al weer te donker om nog goed foto’s te maken. Dus de rest van de dag maar gebruikt om wat administratieve dingen te doen.

Aangezien het doordeweeks overdag lastig foto’s maken is zullen een aantal andere locaties tot een volgende keer moeten wachten

Zondag weer hardlopen. Ik was nog geen 300 meter weg en toen gebeurde het al. Lichtjes berg af op los zand. Vervolgens wat zig-zag’en om vaart te minderen. Ik zet mijn voet 1 keer verkeerd weg en meteen schuiver. Heel mijn linker onderbeen open en toen moesten we nog een kilometer of 8. Na het hardlopen de wond goed schoongemaakt en voorlopig nog nergens last van gehad. ’s Avonds nog wat administratieve dingen gedaan.

Al met al niet echt een bijzonder weekend waarover dus ook niet veel te vertellen valt.

No comments:

Post a Comment