Saturday, August 29, 2009

Hanoi – De eerste dagen – deel 2

De tweede dag leek heel erg op de eerste dag. Aan het eind van de dag had ik twee uitnodigingen. Een om wat te gaan drinken en met 1 collega en 1 om met een grotere groep (waaronder een groep Vietnamese (ex) KPMG’ers) wat te gaan eten. Uiteindelijk besloten me aan te sluiten bij de groep. Had het adres gekregen van het restaurant, dus met de taxi erheen. Toen ik daar aan kwam, was er niemand van de collega’s. Bleek dat er eenzelfde restaurant hetzelfde nummer aan de andere kant van de straat gelegen was, waar ze zaten.

Deze keer was het minder exotisch en bleeft het bij beef op een steengrilplaat, pizza, pasta en frietes. Ik denk dat men vond dat er gecompenseerd moest worden voor de exotische gerechten van de avond ervoor.
Daarna nog naar een andere bar gereden om koffie en thee te drinken. Alleen de thee die je hier besteld is toch net even anders dan de thee die ik normaal gewend ben. Waar ik een kopje of een potje warme thee verwachtte kreeg ik een glas met een rietje, ijsblokjes en water, waarin 2 theezakjes bungelden.

Laten we het er maar op houden dat het self-made ice tea is.

De rest van de week ziet er goed uit. Morgen en overmorgen weer uitnodigingen, zaterdag hoop ik te kunnen hashen en zondag hoop ik of een excursie te kunnen boeken of iets van Hanoi zelf te kunnen zien.

Na het eten weer met dezelfde collega, aangezien die 2 straten verderop woont, terug naar het hotel gereden.


Het verkeer in Hanoi blijft me verbazen, maar goed dat is zo moeilijk uit te leggen als je dat zelf nog nooit ervaren hebt.

No comments:

Post a Comment