Friday, January 22, 2010

Bezoek - deel 3

6 november stond dik rood omlijnd in mijn agenda. Dat was immers de dag dat mijn vader en moeder aan zouden komen in Singapore om mij te bezoeken. Ik had me verdekt geprobeerd op te stellen om ze te verrassen. Helaas waren deze keer de rollen omgedraaid en verrasten zij mij in plaats van ik hen. Het was enorm fijn om deze keer ook mijn vader te mogen begroeten in Singapore. De vlucht was goed gegaan en ze hadden er enorm veel zin in.

Vervolgens de taxi genomen naar mijn appartement. Mijn vader viel (net als mijn moeder en mijn zusje de eerste keer) van de ene verbazing in de andere. Met name hoe relatief schoon en groen Singapore is. Thuis de spullen neergezet, omgekleed en na een korte rondleiding door het complex eerst een drankje gedaan om bij te komen en bij te praten.

Daarna zijn we naar een heel leuk restaurantje gegaan in Chinatown vlakbij mijn huis, waar je heel erg lekker dim sum (kleine hapjes) kunt eten. Het is erg lokaal, maar wel erg lekker. En het geeft met een goede indruk van wat er allemaal mogelijk is qua eten aangezien het redelijk ver van de westerse keuken afstaat.

Het leuke van dim sum is dat je verschillende kleine gerechtjes kunt bestellen en daardoor lekker kunt varieren en delen. Hierdoor kun je verschillende gerechtjes proeven. Thee bij eten besteld. Dat is hier heel normaal, maar is iets wat je zeker in westerse landen minder tegenkomt. Het vult een stuk minder dan bier en in combinative met een lichte maaltijd is het ideaal na een lange vliegreis. Zeker als je niet te zwaar wil tafelen.

Ik was hier met mijn moeder en zusje destijds niet geweest. Dus ik was zeer benieuwd hoe de reacties zouden zijn, maar gelukkig vonden ze het erg lekker.

Daarna zijn we doorgegaan naar een wijnbar vlakbij. Hier kun je relatief goedkoop wijn drinken. Mijn vader raakte meteen aan de praat met de man die de bar runde. Dus uiteindelijk zijn we iets langer blijven hangen dan aanvankelijk de bedoeling was. Enkele wijntjes later en ver na de oorspronkelijke sluitingstijd toch maar besloten naar huis te gaan.

De vakantie was goed begonnen en ik had toen al het vermoeden dat mijn ouders nog wel enkele keren terug zouden gaan naar de wijnbar om daar gezellig een wijntje te drinken en mijn vermoedens werden inderdaad bevestigd. :-)

No comments:

Post a Comment