Tuesday, March 30, 2010

Australia Day ball

Het Australia Day ball was een mooie gelegenheid om er even lekker tussenuit te zijn. Ik zoek nog steeds naar een goede typering voor de sfeer van de avond, maar ik denk dat ik me aan moet sluiten bij de typeringen die een van de mensen uit mijn loopgroep er aan gaf.

Die typeerde het als volgt: “Australia is a young nation, so Aussies don’t have a culture, they just want another reason to get pissed.” Wat hij daarmee wilde zeggen is dat Australie als land nog niet heel oud is en vergeleken met landen als Engeland, Schotland en Ierland ook geen eeuwenoude tradities hebben. Australiers houden van drinken en grijpen iedere kans aan om dat te doen.

Gala’s zijn eigenlijk altijd best leuke feestjes. De hele sfeer is anders. Iedereen ziet er netjes gekleed uit. In ieder geval de mensen die zichzelf en het hele idee van een “gala” respecteren proberen zich aan de dresscode te houden. Anderen daarentegen trekken gewoon het eerste het beste uit de kast wat ze tegenkomen. Het zegt vaak genoeg over de persoon zelf.

Na alle grappen en grollen over spelletjes waarmee je prijzen kon winnen (er gaat hier geen gala of Dinner & Dance voorbij zonder idiote spelletjes) werd er een heerlijk diner geserveerd met volop drank. Naast mij zaten 2 Australiers aan de tafel. Daarnaast een Singaporees stel en daarnaast een stel uit de UK. Een heel gemengd gezelschap, maar wel erg gezellig. Later op de avond was er nog een veiling van allerlei attributen (tapijten, schilderijen, muziekvoorwerpen, etc) waar gretig op geboden werd.

Daarna werd er nog een heel buffet aan snacks opgediend buiten de grote zaal alvorens de band begon te spelen en een groot deel zich op de dansvloer begaf.

Terugkijkend op de avond met de opmerkingen van de persoon uit mijn loopgroep in mijn achterhoofd kan ik zeggen dat hij gelijk heeft. Na het diner en de veiling kwam ik de persoon tegen die de hele avond aan elkaar praatte tegen buiten de grote zaal en zijn oogjes waren heel glazig en hij liep niet heel soepel en heel recht meer. Hij schijnt overigens een bekend TV commentator te zijn voor bepaalde sporten op de Australische TV, maar goed ergens is het leuk dat je dat niet weet en je dus met een hele diverse groep mensen kunt praten en een onwijs gezellig avond kunt hebben. Daarna kwam ik nog een van de dames tegen die bij mij aan tafel gezeten had en ook zij had enigszins glazige ogen en liep niet zo soepel meer. Het feit dat ik haar niet goed verstond kan zowel liggen aan het feit dat ze een Australisch accent had als het feit dat ze misschien net iets te veel gedronken had.

De dame waarmee ik op het gala was, zou die ochtend rond 4 uur naar het vliegveld vertrekken om daar rond 06.00 terug te vliegen naar Hong Kong. Om 12.00 uur moest ze namelijk een barbeque opstarten bij haar thuis, maar dat werd op afstand volgens mij goed gecoordineerd met enkele telefoontjes en smsjes. Ik ben zelf iets na 02.00 afgehaakt aangezien het net iets te veel van het goede was na de korte nacht de nacht ervoor.

Al met al een supergezellig weekend. Ik werd nog hartelijk bedankt voor mijn goede gastheerschap en het weekend erop zou zijn mijn gastvrouw zijn in Hong Kong en mij daar rondleiden. Ik kijk er nu al naar uit. :-)

No comments:

Post a Comment