Monday, March 22, 2010

Bezoek uit Hong Kong

Op donderdag kreeg een mailtje van een vriendin uit Hong Kong dat ze het weekend in Singapore zou zijn en of ik zin had om iets leuks te gaan doen. Ik had dus welgeteld 1 dag de tijd om iets te bedenken. Maar goed ik ken haar al wat langer en ze plant dingen nooit heel erg ver vooruit, maar veelal spontaan en last minute. Dat is ook iets wat in zijn algemeenheid wel geldt in Singapore, alles is hier wat meer vrijheid blijheid en soms heeft lang van te voren iets plannen niet heel veel zin. Dat is even een omschakeling in het begin, maar het went vanzelf zodra je het hele idee van houvast en structuur los kunt laten. Iets wat volgens mij typisch Nederlands is. :-)

Ze houdt wel van een feestje dus vrijdagavond moesten we natuurlijk op stap. We zijn begonnen in de New Asia bar. Deze bar ligt op de 70e etage van het Swissotel en geeft een prachtig uitzicht over de stad. Daar kwamen we meteen bekenden van haar tegen en die hadden volgens mij ook wel zin in een feestje, want voor ik iets kon bestellen kwamen de drankjes al voorbij.

Tegen 02.00 besloten we richting Clarke Quay te gaan om daar nog verder te gaan stappen. Uiteindelijk in Attica beland. Daar werden meteen flessen wodka besteld. Uiteindelijk was ik rond half 5 terug thuis en het jammere was dat ik de volgende dag een bezichtiging voor een appartement had, waarbij de makelaar me om 09.30 op zou halen. Dat viel niet mee. :-)

Na de bezichtiging naar de gym gegaan om het laatste restje ellende eruit te sporten om vervolgens samen te gaan lunchen. Na wat brainstormen hadden we besloten naar Sentosa te gaan. Daar uiteindelijk bij Cafe del Mar op het terras beland en heerlijk geluncht. Beetje jammer is dat het uitzicht met name een kunstmatig aangelegd strand is en net uit de kust allerlei grote schepen voor anker liggen. Daarna nog wat rondgelopen op Sentosa en naar de “surfbak” gekeken. De zogenaamde surfbak is een bak, waarin ze een water spuiten om een kunstmatige golf te creeren waarop mensen kunnen leren boardsurfen. Dus gewoon op een klein plankje zonder zeil. Zag er erg grappig uit en is volgens mij een erg leuke besteding van je vrije middag. Jammer dat we er niet op gekleed waren.

Vervolgens terug gegaan naar mijn appartement aangezien zij naar een gala moest en ik wat zou gaan eten. Aangezien de galajurk een dag in de koffer gezeten had, zat deze natuurlijk redelijk in de vouwen en moest deze dus gestreken / gestoomd worden, maar dat laatste is een beetje lastig als het 17.00 is en je om 19.00 op het gala moet verschijnen. Dus ik voelde hem al aankomen. Of ik dat niet even wilde doen. Nu zijn er dingen waar ik goed in en dingen waar ik niet goed in ben en strijken valt duidelijk in de laatste categorie. Daarom ben ik ook zo blij dat ik hier weer een werkster heb die 1 keer per week komt schoonmaken en strijken. Ik ga dan ook zeker niet een dure zijden galajurk van iemand anders strijken en zeker niet als ze maar 1 zo’n jurk bij heeft. Maar goed samen ben je sterker en creatiever dan alleen en ik heb blijkbaar een heel fancy strijkijzer. Dus uiteindelijk de jurk op een kleerhanger aan de lamp gehangen en vervolgens het strijkijzer erlangs bewegen om de jurk zo alsnog te stomen. Het werkte eigenlijk best goed. :-)

Vervolgens meegereden naar het Swissotel. Je laat tenslotte een dame in galajurk en hoge hakken niet alleen met haar koffer sjouwen. Daar aangekomen ging zij de kaartes ophalen. Die werden bewaard door een andere vriend die mij nog herkende uit Vietnam en vroeg of ik ook niet wilde komen. Ik was er niet echt op gekleed, maar kreeg een kaartje in mijn handen gedrukt en ben dus snel terug naar huis gegaan om om te kleden. Eerst thuis nog even snel een vlucht naar Hong Kong geboekt en vervolgens omgekleed en teruggegaan naar het gala (het jaarlijkse ANZ Australia Ball).

No comments:

Post a Comment