Tuesday, March 16, 2010

Eten bij de buren

Per toeval raakte ik in de bar onder het complex met een aantal mensen in gesprek. 1 daarvan bleek ook in hetzelfde complex te wonen als ik, maar dan in de andere toren en een fervent zeilfan te zijn. Vervolgens wissel je gegevens uit en daarna nog een keer afgesproken om wat te gaan drinken. Het jammere was dat hij de volgende dag vrij was en ik moest werken. Dat had ik alleen net even iets te laat in de gaten. Maar goed de avond was verder erg gezellig.

Naast een fervent zeilfan houdt de “buurman” ook erg van koken. Dus werd ik uitgenodigd om bij hem en zijn vriendin te komen eten. Hij had nog wat meer mensen uitgenodigd dus het zou beloofde een erg gezellige avond te worden. Ik begreep namelijk dat hij een halve dag in de keuken gestaan had.

Had tussendoor ergens een biertje gedronken en werd bij binnenkomst meteen getrakteerd op champagne. Vervolgens kwamen de andere gasten binnen. Nadat de champagne op was langzaam aan tafel gegaan. Het voorgerecht was een heerlijke soep. Daar had ik glaasje wit bij. Daarna het hoofdgerecht was een heerlijke boeuf bourguignon. Daarbij wat rode wijn gedronken en vervolgens nog een andere rode wijn bij de kaas.

Het eten was allemaal even overheerlijk en heb er echt van genoten. Interessante gesprekken gehad. Ik begreep wel dat zijn vriendin redelijk wat mensen kende in Singapore en zo hoor je dan ook wat meer over wat zich in Singapore afspeelt wat je zo snel als expat niet ziet.

Aangezien ik op zoek ben naar een nieuw appartement, heeft ze me nog een goede agent aangeraden die me aan het helpen is om iets nieuws te zoeken. De huurprijzen zijn namelijk door het dak gegaan. Voor veel appartementen in het complex waar ik nu woon vragen ze rustig 50%-90% meer aan huur. Hoezo economische crisis denk je dan.

Daarna nog naar het skyterras gegaan om daar een laatste drankje te doen alvorens te gaan slapen.

Al met al een hele gezellige avond en ik ben blij met zulke aardige buren.

No comments:

Post a Comment