Wednesday, April 28, 2010

Hong Kong – part 2

De tweede dag begon met heerlijk uitslapen. Daarna zou ik een kleine rondleiding over Hong Kong Island krijgen (met de auto wel te verstaan). Mensen die in Hong Kong wonen en met name op Hong Kong Island hebben zo hun eigen gewoontes en gebruiken. Zij gaan liever niet naar de andere kant (de Kowloon-side ook wel de “darkside” genaamd) van het water. Het is een beetje hetzelfde als hoe mensen in Manhattan over New Jersey denken. Alles is beter op Hong Kong Island/Manhattan dan in Kowloon/New Jersey.

In de auto gestapt (een leuke cabrio) en daarna was het door het hectische verkeer in Hong Kong naar de bank, want mevrouw moest nog even wat regelen. Rondgereden worden door een dame die haast heeft in een sportieve auto door het gestresste verkeer in Hong Kong is niet ideaal kan ik jullie vertellen. Gelukkig had ik nog niet gegeten ;-)

Daarna reden we door naar de “Peak”. Dit is het hoogste punt van Hong Kong Island en van daaruit moet je een prachtig uitzicht hebben. Moet ja! Toen we namelijk de laatste bocht doorkwamen op weg naar de Peak bleek dat erg mistig was. Het weer was namelijk niet zo goed dus we hadden het vooraf misschienwel kunnen voorspellen. Helaas. Weg mooi uitzicht, weg kans op mooie foto’s. Nou ja we hadden zondag nog een kans.

Daarna doorgereden naar Stanley Market. Een kleine baai met een soort van boulevard en een aantal restaurantjes en winkeltjes. Erg toeristisch normaliter, maar waarschijnlijk vanwege het koelere weer en het feit dat een week voor Chinees nieuwjaar was, was het erg rustig.
Nu heb ik beloofd aan mijn zusje dat ik van elke stad waar ik (zakelijk) heen ga probeer iets mee te nemen voor haar. Een souveniertje wat typisch is voor de stad. Dus ik moest nog even iets zien te vinden. Gelukkig lukte het me om meteen in de eerste winkel iets te vinden, waardoor we snel klaar waren.

Daarna terug naar het centrum. Aangezien de dame in kwestie een andere afspraak had, ben ik op een tram gestapt en wat gaan sightsee-en rondom de paardenrenbaan die tevens als publiek sportterrein gebruikt wordt. Op het middenterrein wordt veel gevoetbald en gehockeyd.

Daarna weer afgesproken bij Wagyu, alvorens we zouden gaan eten in KEE club. We hadden een verrassingsmenu besteld en het eten was werkelijk heerlijk. Heel verfijnd. Na het eten werd er meteen een fles wodka besteld en kon de avond losbarsten. Helaas haakten de wodka-bestellers daarna snel af. Na wat omzwervingen de avond afgesloten in Wan Chai (een van de districten in Hong Kong) waar alles tot vroeg in de ochtend open is alvorens te gaan slapen.

No comments:

Post a Comment