Monday, May 17, 2010

Voetballen in Singapore – deel 2

Na mijn uiterst succesvolle optreden ( ;-) ) in mijn eerste wedstrijd werd me meteen gevraagd of ik ook niet op zaterdag wilde voetballen voor een ander team. De helft van het team van Deutsche Bank, speelt namelijk ook op zaterdag in een andere competitie. De eerste zaterdag dat ze me vroegen kon ik helaas niet vanwege een vergadering met het bestuur van de hash. Echter de zaterdag erop besloot ik nog eens een poging te wagen.

Echter ik had een klein beetje spierpijn overgehouden van mijn eerste wedstrijd. Daar had ik verder niet zo veel aandacht aan besteed, want met het hardlopen ging het toch redelijk ok. Dus vol vertrouwen naar het voetbalveld. Daar aangekomen de outfit in ontvangst genomen, omgekleed en geprobeerd iets van een warming-up te doen. Het is hier in Singapore 30 graden, dus iets van een warming up is wel noodzakelijk.

Daar begon echter de ellende. Ik trok 1 klein sprintje van meter of 10 en ik voelde het meteen in mijn bovenbenen. Geen goed teken. Dus maar weer terug naar gewoon lopen, rekken en strekken, maar het ging niet helemaal over.

Geen probleem aangezien ik nieuw was in het team stond ik de eerste helft reserve, wat me wat meer tijd gaf om te kijken wat er nog aan te doen viel. Dus weer lopen, rekken en strekken en geprobeerd het eruit te masseren.

De tweede helft viel ik in als rechtshalf. Ik stond tegen een snelle vleugelspeler. Het eerste duel was meteen een sprintje. Ik voelde het in mijn benen schieten en het enige wat ik nog kon was een overtreding maken. Een klein tikje, maar dat was genoeg.

Het tweede duel was het goed raak. Weer een sprintje en toen ik aanzette voelde het alsof alles in mijn bovenbenen afscheurde. Gelukkig speelde hij de bal iets te ver voor zich uit en bracht een teamgenoot redding. Teruggestrompeld en geprobeerd te lopen, maar het had geen zin meer. Alles deed pijn. Dus maar meteen aangegeven om te wisselen. Ik denk dat ik al met al 5 minuten in het veld gestaan heb.

Na de westrijd het maar goed gemaakt aan de bar. Alcohol is tenslotte een pijnstiller. Dat werkte redelijk goed op de zaterdagavond. Zondagmorgen ging het ook nog redelijk ok. Verder op zondag niet veel gedaan. Geen idee of het nu kwam door het feit dat de alcohol uitgewerkt wwas of dat de pijn gewoon terugkwam, maar zondagavond had ik er toch weer iets meer last van. Dus maar even de jacuzzi beneden opgezocht en daar een tijdje ingezeten. Dat voelde op zich goed. Wilde echter voor ik terug ging naar het appartement nog even 2 baantjes trekken in het zwembad. Dat water was zo koud in vergelijking met het water van de jacuzzi dat de pijn er weer meteen terug in schoot.
Op tijd gaan slapen om wat slaap in te halen en de volgende dag weer fris naar het werk te kunnen, maar helaas de pijn was nog steeds niet weg. Het leek zelfs wel iets erger te zijn in vergelijking met zondag. Even kijken of het iets beter gaat deze week. Het alternatief is een masseur op te zoeken en anders wordt het even langs de dokter.

In alle jaren dat in de jeugd in Nederland gespeeld heb, ben ik nooit geblesseerd geweest of geblesseerd uitgevallen en hier is het meteen raak. Naar ik begreep van teamgenoten is het met name de temperatuur en de luchtvochtigheid die hier aan bijdragen.

In ieder geval, leuk om zo een partijtje te voetballen ;-).

No comments:

Post a Comment