Monday, May 10, 2010

Voetballen in Singapore

In de bar onder het complex heb ik een jongen ontmoet die werkt voor 1 van de banken in de South Tower. Zelf werk ik in de North Tower. Het kantoorcomplex waar ik werk (One Raffles Quay) bestaat namelijk uit 2 torens: de North Tower en de South Tower.

Hij had mij al enkele keren gevraagd of ik geen zin had om bij hen te komen voetballen. Meestal kwam dat niet uit vanwege hardlopen of Chinese les, maar uiteindelijk toen het wel schikte toch op het aanbod ingegaan.

Ik moest alleen eerst nog even voetbalschoenen kopen, sokken en scheenbeschermers. Aangezien het een vriendenteam is en ze niet samen trainen, spelen ze op zaterdag in een wat lagere competitie. Er zijn verschillende competities in Singapore en er zijn een aantal clubs uit de verschillende competities die ook doordeweeks een eigen competitie hebben. Het verschil in niveau kan daardoor best groot zijn. Wij zouden spelen tegen de nummer 2 in de competitie en zij hadden nog de kans om kampioen te worden. Dus ze waren uiterst gemotiveerd.

Aangezien we laat waren, hebben we snel in de bus omgekleed. Het veld was een kunstgrasveld en de bal was erg licht. Dat was toch even wennen na zeker 10 jaar niet meer gevoetbald te hebben.

De wedstrijd begon en halverwege de eerste helft kwamen we op 1-0 door een penalty. Niet veel later maakte de tegenstand gelijk. Toen gingen de kopjes even hangen en scoorden ze vrij snel nog 2 keer. Na rust speelden we een stuk beter en gaven we veel minder kansen weg. We kregen zelf nog 2 goede kansen, maar het mocht helaas niet baten.

Na de wedstrijd het terug naar de bar gegaan van het appartementencomplex waar ik woon aangezien dat de stamkroeg van het team is en daar nog een biertje gedronken en wat nagepraat.

Het was een hele aparte ervaring om op kunstgras te spelen. Het rare eraan is namelijk dat je schoenen niet vies worden en er geen zand tussen de noppen komt te zitten. Dus afgezien van wat zweten kun je je schoenen net zo schoon terug in je tas doen als dat je ze eruit gehaald hebt.
Het feit dat ik wel ok speelde maar niet super ligt denk ik overigens aan het feit dat ik al lang niet meer gespeeld heb en het dat ik een shirt van Deutsche Bank moest spelen (aangezien de meesten van het team voor Deutsche Bank werken). Je kan natuurlijk moeilijk topprestaties van een Nederlander verwachten in een Duits shirt. :-)

Het grappige is overigens dat hier bij Deutsche Bank in Singapore de Duitsers die er werken zo ongeveer op 1 hand te tellen zijn. Iets wat ik toch apart vond aangezien ze vermoedelijk toch wel een kleine 1000 man personeel rond hebben lopen hier.

No comments:

Post a Comment