Monday, June 28, 2010

Hong Kong – deel 3

Inderdaad voor de derde keer in 3 maanden naar Hong Kong. Met 3 stempels kan ik nu een Frequent Visitors Card aanvragen waardoor ik niet meer in de normale rij hoef te staan voor de paspoortcontrole, maar in een special rij die een stuk sneller gaat. Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik die card precies aanvraag.

Na aankomst was mijn schema voor de rest van de middag eigenlijk al volgepland. Een vriend van mij in Hong Kong zou namelijk voor werk doorreizen naar Beijing en dus hadden we het idee geopperd dat het misschien wel leuk zou zijn om het weekend in Beijing door te brengen. Hotel en alles was immers allemaal geregeld. Ik moest alleen nog even een visum regelen en een vliegticket. Dan komt meteen de mentaliteit van Singaporeans naar boven. Als het lastig wordt, kan het niet, want niemand wil echt zijn nek uitsteken. Dus maar gebruik gemaakt van het visabureau waar mijn reispartner ook gebruik gemaakt heeft voor zijn visum. Dan zou ik binnen 1 dag een visum kunnen krijgen.

Dus bij aankomst mijn spullen gedropt op de plaats waar ik zou verblijven. Vervolgens naar het visumbureau om mijn paspoort af te geven. Daarna een hele tijd aan de telefoon gezeten met Air China om een ticket te regelen. Air China is net als Singapore Airlines een Star Alliance lid, dus dat is goed voor mijn airmiles. Je moet tenslotte iets . De volgende dag zou ik dan mijn paspoort met visum en mijn ticket op kunnen halen. Mijn reisgezel zou een dag eerder afreizen in verband met besprekingen dus ik was qua reizen redelijk op mezelf aangewezen, maar dat is niet zo erg. Hong Kong is erg eenvoudig. De moeilijkheid zou hem met name liggen in hoe van het vliegveld in Beijing naar het hotel te komen, maar goed met een beetje geode moed en een mobiele telefoon kom je een heel eind.

Aan het eind van de middag gezellig een drankje gedaan om het dakterras van een bar genaamd “Savve”. De bar ligt op de 25e verdieping van Prince’s building (midden in het hartje van de stad en heeft een geweldig uitzicht. Toegegeven, het is niet goedkoop, maar wel echt heel gaaf. Het is een beetje loungeachtig met allerlei leuke zithoekjes en zelfs een live band.

Daarna teruggegaan en een fles champagne opengetrokken als voorbereiding op het verjaardagfeest. Vervolgens was het mijn taak om de jarige naar een andere bar te loodsen (the Pawn) waar iedereen op ons zou wachten en we een mini-surprise party zouden hebben. De jarige zag het absoluut niet aankomen en was zeer aangenaam verrast. Daar gezellig wat gedronken en vervolgens de avond afgesloten in een andere bar met een paar drankjes.


Een deel van de skyline van Hong Kong



De ferryterminal met de ferry's naar China en Macau

Een van de hoofdstraten in Hong Kong


Lippo Center


De toren van de Bank of China

Kruiden worden op sommige plaatsen op straat verhandeld


Kleine, smalle dwarsstraatjes in Hong Kong


Hong Kong is groener dan je op het eerste gezicht misschien denkt

No comments:

Post a Comment