Monday, August 2, 2010

Gertrudis Reunie

Ik had mezelf voorgenomen dat, indien het werk het toe zou laten, ik zou proberen de Gertrudis reunie bij te wonen. Voor de mensen die het niet weten, het Gertrudis is mijn oude middelbare school. Wat een mooie bijkomstigheid is, is dat mijn moeder kort daarna jarig is. Dus ik kon het mooi combineren.

Als verrassing had ik een ticket teruggeboekt. Mijn vader zat in het complot en is me op komen halen van Schiphol. De verrassing was dan ook erg groot voor mijn moeder toen ik ineens binnen stond met mijn spullen. Het was toch wel een klein beetje een emotioneel weerzien.

De volgende dag was de reunie. Net kleren aangetrokken (pantalon met overhemd) en op de fiets naar het Gertrudis. Ik wist wie er van mijn oude vriendengroep, waar ik nog steeds contact mee heb, zouden komen. Dus er zouden zeker enkele biertjes gedronken worden. Het grappige is dat je dan toch snel aan het goede weer gewend raakt. 1 dag goed weer en iedereen haalt dekorte broeken, slippers en T-shirts uit de kast. Dat is iets wat je in landen als Hong Kong en Singapore, ondanks het warme weer, toch minder ziet. Zeker als het om bepaalde gebeurtenissen gaat. Normaal in de straatbeeld zie je het namelijk wel, maar gaan mensen ergens heen dan is het toch vaak in ieder geval een lange broek.

Voor mijn gevoel stond ik er dan ook een beetje overdressed bij en het hielp niet dat ik voordat ik naar Nederland kwam nog wat in de zon gelegen had en dus een beetje kleur had. Na de gebruikelijke grappen daarover was het tijd voor bier. De groep had zich al snel verzameld en het was uitermate gezellig. Her en der kwamen we nog een paar verdwaalde oud klasgenoten tegen. De reunie schoot dus een beetje het doel voorbij aangezien het ik het grootste deel van de dag doorgebracht heb met de vrienden van de middelbare school waar ik nog steeds contact mee heb, maar dat maakte het niet minder gezellig. ‘s Avonds gaan eten in de stad en daarna nog wat gaan drinken.

Al met al een geslaagde dag. Jammer dat de volgende reunie pas weer over 5 jaar is.

1 comment:

  1. He Edje,

    Het was inderdaad gezellig!
    En je hebt er een leuke avond aan over gehouden, hahaha.. ;)

    Grt, Bram

    ReplyDelete