Friday, January 21, 2011

Familiebezoek

In Australie was het hoog tijd om op familiebezoek te gaan. Dit zat al eerder in de planning, maar destijds ging het niet door omdat ik toen vanuit Singapore geen tickets kon vinden naar Sydney. Aangezien dit mogelijk de laatste keer zou zijn dat ik de familie daar kon bezoeken, heb ik besloten deze kans aan te grijpen.

In de zoektocht naar een nieuwe baan, kwamen er namelijk verschillende opties in verschillende landen voorbij. Als ik teruggegaan was naar Europa, zou het toch aanzienlijk lastiger worden om familie te bezoeken in Australie. Ik heb het zelf gemerkt tijdens mijn verblijf in Singapore. Het is toch een ruime 12 uur vliegen en niet iets wat je zomaar doet. En om dan nog eens 7-8 uur verder te vliegen inclusief een stopover van enkele uren, dat maakt het toch een hele onderneming.

Halverwege mijn verblijf in Sydney ben ik dan ook doorgereisd naar Schofields waar de familie neergestreken is. Dit was voor mij meteen een mooie gelegenheid om kennis te maken met de jongste telg uit de familie aangezien ze een kleine 2 jaar geleden een kindje gekregen hadden.

Dan merk je meteen dat het aanpassen is (in de goede zin overigens). Het hele huis is ontzettend ruim ingericht en de kleine telg heeft volop ruimte om te spelen, maar alles is afgezet met hekjes en dat is dan weer lasting als je daar met een megakoffer doorheen moet. Nu heb ik gedurende verschillende vakanties al commentaar gehad op het formaat van mijn koffer, dus het zal wel aan mij liggen. :-)

Het was erg leuk om te zien hoe leuk ze daar gesettled zijn met de kleine. Hij wordt ook tweetalig opgevoed. Dus hij spreekt al een aantal woordjes Engels en Nederlands. Hij had het er blijbkaar al een tijdje over dat zijn neef langs zou komen. Echter toen ik eenmaal binnen stond werd hij toch wat verlegen. Later trok het wel iets bij gelukkig.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik de mogelijkheid had en dankbaar dat ze me de mogelijkheid gegeven hebben om te gast te zijn.

No comments:

Post a Comment