Thursday, May 12, 2011

De Feestdagen in Nederland

Nadat ik in juni mijn moeder met een bezoek verrast had, was deze keer mijn zusje aan de beurt. Haar verjaardag dit jaar zou een mijlpaal in haar leven zijn en ze had aangegeven dat ze het heel erg leuk zou vinden als ik daarbij kon zijn. Ik had dan ook een ticket geboekt om de 17e naar Nederland te vliegen, zodat ik de 22e bij haar verjaardag aanwezig kon zijn. Ik zou daarvoor nog even op zakenreis naar Brazilie gaan, maar ik zou de 14e terug in Hong Kong zijn. Mooi op tijd dus.

Echter dat liep niet helemaal zoals gepland. De 7e stond ik met mijn koffer in mijn hand klaar om naar het vliegveld te gaan. Echter toen kwam er een telefoontje vanuit Brazilie dat ze niet konden garanderen dat het team er zou zijn en of we dus een week later konden komen. Dan zouden we de 20e terugvliegen. Helaas was het ticket al uitgegeven dus konden we alleen nog de datum veranderen, maar niet meer de reis zelf (en de (tussen)stops). Het nadeel was ook dat als ik pas de 20e uit Brazilie zou vertrekken ik pas de 23e in Nederland aan zou komen en ik dus een dag te laat zou zijn. Ik stond op de wachtlijst voor de 17e en de 18e, maar helaas het mocht niet zo zijn.

Nadat we de 20e nog even het kantoor in Sao Paulo bezocht hadden om wat zaken af te ronden, zijn we net na de middag naar het vliegveld vertrokken. Daar zijn we rond een uur of 6 ’s avonds lokale tijd met het vliegtuig vertrokken, terug richting Johannesburg. Daar kwamen we dinsdagochtend lokale tijd aan na 9 uur vliegen. Vervolgens net na de middag lokale tijd doorgevlogen naar Hong Kong waar we woensdagochtend lokale tijd aan zouden komen na 12 uur vliegen.

In Hong Kong heb ik net iets meer dan 12 uur door kunnen brengen. Precies genoeg om mijn expenses in te kunnen vullen en af te handelen en het cadeautje voor mijn ouders (een nieuwe PC) op te halen. Woensdagavond lokale tijd (Hong Kong tijd) zou ik dan naar Nederland vliegen waar ik donderdagochtend lokale tijd aan zou komen na 12 uur vliegen. Dus al met al heb ik in 3 dagen 33 uur in een vliegtuig gezeten. Een hele opgave. Alles gaat op bepaald moment pijn doen en je weet van ellende niet meer hoe je moet gaan zitten. Daarnaast had ik ook geen slaappillen meer die ik normaliter op intercontinentale vluchten gebruik. Dus dat hielp ook niet echt.

Het temperatuursverschil was ook enorm. Maandag in Brazilie was het nog 33 graden. Ik heb geen idee hoe warm het in Johannesburg was aangezien ik daar niet buiten het vliegveld geweest ben. In Hong Kong was het nog tussen de 15 en 20 graden maar nog alleszins aangenaam. Eenmaal in Nederland belandde ik in temperaturen varierend tussen de -5 en -12. Naast een enorm tijdsverschil, moest ik dus ook een enorm temperatuursverschil overbruggen.

In Nederland lag inmiddels volop sneeuw, dus het was nog even de vraag of de vlucht niet vertraagd zou zijn, maar gelukkig ging ook dit goed. Zelfs bij de check-in had ik geen problemen en werd de extra bagage zonder extra kosten omgepakt en ingecheckt.

Op Schiphol werd ik opgehaald door mijn ouders die erg blij waren mij te zien. Dan besef je meteen hoe fijn het is dat je altijd op een warme familie terug kunt vallen. De rit naar huis gezellig bijgepraat. Eenmaal thuis even koffie gedronken en vervolgens zouden we mijn zusje gaan vereren met een verrassingsbezoekje.

Ik heb het gelukkig redelijk goed verborgen kunnen houden met smoezen dat ik meteen door moest reizen naar een andere bestemming voor zaken. Het zal jullie dus niet verbazen dat mijn zusje redelijk verbaasd was toen ik ineens binnen stond om haar te verrassen. Daar gezellig nog een kop thee gedronken en verder bijgekletst.

Dit was het begin van hele gezellige feestdagen die voor het eerst sinds een lange tijd weer een witte kerst brachten. Op Tweede Kerstdag nog gezellig naar “Sunday Lounge” geweest. Het was leuk om daar een aantal bekenden tegen te komen van zowel de middelbare als zelfs lagere school. Heerlijk om even herinneringen op te halen en bij te kletsen met mensen die je soms al jaren niet meer gezien hebt.

Nieuwjaar was een gezellig feestje met de familie bij mijn nichtje die net sinds een paar weken in haar nieuwe huisje was gaan samenwonen. De rest van de tijd in Nederland heb ik voornamelijk gewerkt en gebruikt om af te spreken met een aantal goede vrienden en bekenden.

Helaas als het gezellig is, vliegt de tijd en de 3 weken in Nederland waren dan ook zo voorbij en voor ik er goed en wel erg in had, was het alweer tijd om terug te gaan naar Hong Kong.

Het was een geweldige mooie tijd en ik heb intens genoten van elk moment dat in Nederland doorgebracht heb met familie, vrienden en bekenden.

No comments:

Post a Comment