Wednesday, August 31, 2011

Terug naar Singapore

Na bijna een jaar deed de gelegenheid zich voor om Singapore nog eens te bezoeken. Ik kon enkeke prive- en werkafspraken combineren en daardoor wederom een bezoek brengen aan het land waar ik anderhalf jaar met plezier gewoond had, maar wat toch een verdeelde indruk achtergelaten had.

Ik was dan ook zeer benieuwd wat het met me zou doen. Eenmaal op de luchthaven aangekomen was de eerste indruk er 1 van verwarring, omdat ik gevoelsmatig op een deel van de luchthaven aankwam waar ik nog niet eerder was geweest. Daarna was het een positieve indruk van herkenning. Douane en bagage ophalen ging super snel.

Daarna door naar de locatie waar ik zou verblijven. Deze lag op een steenworp afstand van een locatie waar ik niet al te fijne herinneringen aan had, maar toen ik er aan kwam en het zag, deed het me helemaal niks meer. Dat was in ieder geval een heel goed begin van de trip.

Verder was er volop tijd voor goede herinneringen en leuke dingen. Zo was er het hartelijke weerzien met de mannen van Seletar (de hash groep), een formeel diner georganiseerd door een goede vriend van mij wat een dag later gevolgd werd door een informeler diner met een kleiner en selecter gezelschap. Op vrijdag was er een diner met een andere groep vrienden.

Zaterdag was het tijd voor een bezoek aan Ku De Ta. Dit is de bar op het dak wat de 3torens van het Marina Bay Sands Hotel verbindt. Het uitzicht op het platform is echt geweldig, maar de bar an sich is een beetje onhandig. Zo is een groot deel opgezet als lounge area in de buitenlucht wat volgens mij overdag in de brandende zon niet ideaal is. ’s Avonds daarentegen is zo’n area erg leuk, maar niet echt handig om te party’en. Verder heeft het dakterras een infinity edge pool en een promenade met verschillende gebieden waar je onder de bomen kunt zitten. Het hotel is niet tussen de bomen gebouwd, maar er zijn bomen op het dak geplaatst.







Ku De Ta en het dakterras van Marina Bay Sands



Infinity Edge Pool

De hele Marina Bay area is enorm verder ontwikkeld in het jaar dat ik er weg ben. Alles rondom de baai was mooi aangelegd, barretjes, restaurantjes, mooie promenades. Verder 2 nieuwe kantoortorens en een mooi ingericht plein. Singapore heeft er echt iets moois van gemaakt en blijkbaar liggen er al plannen om het nog verder uit te breiden.







Het uitzicht vanaf het dakterras over de Marina Bay Area

Al met al erg leuk om er na een jaar weer eens terug te komen en te zien hoeveel er in dat ene jaar veranderd is.

Hopelijk kan ik er met enige regelmaat terugkomen om te zien hoe het land en bepaalde gebieden zich verder ontwikkelen.

No comments:

Post a Comment