Monday, August 13, 2012

Tentamen Stress – Deel 3

Inmiddels is het tijd voor de finals oftewel de afsluitende tentamens van het eerste blok en dan merk je meteen dat hoe hard het erin hakt. Teruggekomen met een jetlag probeer je dan te studeren op je hotelkamer waar de airco niet helemaal goed werkt om het koel te houden en de frisse buitenlucht door het open raam net niet genoeg verkoeling biedt.


Het gevolg daarvan is dat je enkele keren wakker wordt boven je studiemateriaal. Zoals gezegd door het rare normeringssysteem staat de stress er nu bij iedereen redelijk op en is het een beetje ieder voor zich. Dat proberen te combineren met een niet altijd even gemakkelijke baan is nog geen sinecure, maar goed dat is dan de ontwikkeling die je als persoon doormaakt en waar je afwegingen leert maken.

Ik heb er nog steeds bewondering voor hoe sommige klasgenoten dit kunnen combineren met een gezin(sleven). Er zijn zelfs 2 klasgenoten die recent een aanwinst in de familie erbij gekregen hebben. Laat ik dan maar zeggen dat ik denk dat je tijdens die slapeloze nachten waarschijnlijk veel kunt studeren ;-)

Ik denk dat ik het al eerder gezegd heb, maar het is zeker waar. Je leert keuzes maken. Zo heeft mijn focus voorlopig met name gelegen op micro-economie en wat minder op accounting. Dit omdat er in dit tentamen van accounting het een en ander terugkomt wat ook in het vorige tentamen zat en accounting me iets minder moeite kost dan micro-economie. Dus moet even een paar tandjes bijzetten voor dit tentamen.

Het management vak hebben we afgerond met het FAP project en we wachten nu op de normering ervan alsmede het eindcijfer voor dit vak. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.

De vakken an sich zijn zeker interessant en de komende periode wordt het nog drukken. Deze periode hadden we 3 vakken. De komende periode hebben we er 5. 2 vakken duren maar een halve periode maar vergen toch nog redelijk wat werk. Dus het wordt er niet gemakkelijker op. Wel leuker hopelijk. Niet dat ik nu te klagen heb overigens hoor :-)

Ik zal ook proberen niet te veel in herhaling te vallen, maar de studie maakt momenteel wel een belangrijk deel van mijn leven uit. Dus ik zal jullie ook proberen mee te nemen in deze reis. Dit naast alle landen en bestemmingen waar ik jullie via deze blog van heb proberen mee te laten genieten en nog van mee wil laten genieten.

Ik hoop oprecht wat meer over San Francisco en omgeving te kunnen schrijven, maar met de drukte die de opleiding met zich meebrengt, slaap ik meestal op zondag uit. Vervolgens studeer ik wat en dan is het alweer tijd om de koffers te pakken en naar het vliegveld te vertrekken.

No comments:

Post a Comment