Sunday, January 18, 2009

De Voorbereidingen

Zoals toegezegd zou ik een soort verslag bijhouden en jullie op de hoogte houden van alle activiteiten rondom mijn emigratie naar een verblijf in Singapore. Ik kan jullie vertellen, er komt best veel kijken bij een dergelijke verandering.

Natuurlijk zijn heel veel dingen, relatief klein (rekeningen/verzekeringen opzeggen, uitschrijven uit de gemeente, bepaalde spullen kopen, maar het kost wel veel tijd.

Zaterdag 13 december stonden de verhuizers er en dat is toch wel bizar. Binnen een halve dag waren al mijn spullen die ik mee wilde nemen eruit en 's avonds stonden alle nieuwe spullen er weer in. Gelukkig hoefde ik er zelf niet veel aan te doen aangezien alles voor me ingepakt werd. Ik hoefde dus alleen maar te kijken en aan te geven wat er wel en niet mee moest. Dat valt toch nog tegen, zeker als je 3 man in de gaten moet houden die op verschillende plaatsen in je huis aan het pakken zijn. Ze pakken ook echt alles in zonder na te denken. Een paar voorbeelden. Wie pakt er nu een bewaarblik halfvol met Cruesli in? :) Zeker als het daarna 6-7 weken een container in moet. Maar ja als je het niet duidelijk genoeg aangeeft is het weg. Hetzelfde voor wat glazen die ik nieuw gekocht had om te gaan gebruiken hier. Die stonden blijkaar iets te dicht bij de andere spullen.

Wat wel verbazend is, is hoeveel spullen je in al die tijd verzamelt. Zeker als je ziet hoeveel dozen er die dag naar buiten zijn gegaan. Ik heb de offerte niet heel goed nagelezen, maar ik hoop maar dat ze in Singapore een beetje helpen met uitpakken en aansluiten anders zou 2 november volgend jaar best weleens de eerstmogelijke datum kunnen zijn waarop alles opgeruimd en ingericht is :-) Wat ook wel opvallend is, is hoeveel meubels kunnen doen in een woning. De sfeer is nu toch heel anders dan toen de originele meubels er in stonden.

Het ticket is inmiddels geboekt. 13 januari, 10.55 is de geplande vertrekdatum en tijd. Tot die tijd, moet er nog wel redelijk wat gebeuren, maar gelukkig heb ik via collega's een mooi lijstje gehad wat ik af kan werken en dan zou het redelijk goed moeten gaan. Nu is het met name nog proberen de woning te verhuren, uitschrijven uit de gemeente, uitreksels opvragen, abonnementen opzeggen, etc.

Ik houd jullie op de hoogte.

No comments:

Post a Comment