Tuesday, March 24, 2009

Verjaardag

Hoe hard ik het ook geprobeerd heb te ontkennen en eraan te ontkomen door zelfs naar Maleisie te gaan, zondag 15 maart was mijn verjaardag. Op zich is het heel apart om die zover weg te vieren en in een relatief klein gezelschap, maar het was zo leuk. Het was alleen erg jammer dat mijn vader er niet bij kon zijn, maar goed ik wist van te voren dat hij geen vrij kon krijgen van zijn werk.

Even een positief zijstapje en dat is dat Singapore bijna overal een oplossing voor heeft. Zo bijvoorbeeld ook prijzen in de horeca en hotels. Je moet namelijk altijd goed of prijzen inclusief BTW en service charges/overige belastingen zijn. Voor hotels geldt dan ook nog of het inclusief dan wel exclusief ontbijt is. Dit wordt vaak aangeven door middel van +, ++ of +++, waarbijj aan het aantal +-jes aangeeeft wat er al dan niet in de prijs zit.

Ideaal! Ik heb dan ook besloten mijn echte leeftijd te ontkennen en dat ik 15 maart gewoon mijn 29+ verjaardag kon vieren. Volgend jaar wordt het mijn 29++ verjaardag en het jaar daarop mijn 29+++ verjaardag. Dat geeft me in ieder geval even tijd om er aan te wennen en na mijn 29+++ verjaardag heeft het waarschijnlijk geen zin meer om mijn echte leeftijd te ontkennen en zal ik er echt aan moeten geloven, maar in de tussentijd heb ik in ieder geval nog voor 3 jaar een oplossing :-D

De verjaardag op zich helemaal top. Heerlijk onder de palmbomen en in de zee die ongeveer tussen de 27 eb 29 graden is qua temperatuur met de mensen om je heen die het dichtst bij je staan. In de loop van de zondag terug gegaan naar Singapore en ’s avonds gegeten bij een heel leuk restaurant genaamd Little Bali. Daar een varieteit aan gerechtjes gegeten vooraf en als hoofdgerecht een Indonesische rijsttafel en ;ekker een paar flessen wijn erbij, Voor de prijs hoef je het daar namelijk niet te laten.

Villa Bali is een beetje een restaurant wat Indonesich aandoet. Wel overdekt, maar geen muren en deuren. Alles ingericht in leuke hoekjes, maar je kunt ook je “prive-tafel” krijgen in de vorm van een hut. Het doet bijna idyllisch aan met alle mooie planten, water en beelden en hoe ze daartussen de hutjes gesitueerd hebben. Ik was er al eerder geweest, maar mijn moeder en zus waren zwaar onder de indruk.

Heerlijk gegeten, lekker nagetafeld en daarna was het helaas weer tijd om de taxi terug te pakken. Maandag werd ik immers weer fris en fruitig op kantoor verwacht.
Rest mij nog iedereen te bedanken voor de kaartjes en de felicitaties die ik heb mogen ontvangen de afgelopen weken.





Het Restaurant
Het eten.

No comments:

Post a Comment