Saturday, May 2, 2009

Koninginnedag - Deel 2

Zaterdag waren we helemaal klaar voor deel 2 van de koninginnedag festiviteiten. Alle Nederlanders waren uitgenodigd voor een hapje en een drankje bij de ambassadeur thuis.

Dus weer in het oranje, vervolgens in de taxi en op naar het huis van de ambassadeur. Ik was er al geweest voor lezing over de activiteiten van het WWF hier in de regio eerder die week, dus ik had enigszins een idee waar ik moest zijn. Dat is toch wel handig aangezien niet alle taxichauffeurs hier even goed de weg weten.

De ambassadeur woont in een zeer goede buurt en heeft daar een alleraardigst optrekje. Er zou daar een borrel zijn met hapjes van ongeveer 18.30 tot 21.30. De borrel werd goed gesponsord door Nederlandse bedrijven, dus we waren van alle gemakken voorzien. Zo was er overheerlijke haring, heineken bier, echte Nederlands kaas en niet te vergeten bitterballen. Dat was het enige minpuntje van de avond. De bitterballen smaakten ergens naar kokos of kaneel. De kans bestaat dat ze in een bepaalde olie gebakken zijn waar het door komt.

Er waren ook frikandellen besteld, maar die mochten het land niet in van de douane. Als reden werd gegeven dat men niet kon definieren wat er nu precies in een frikandel zit. Nu sta ik daar niet zo van te kijken, want volgens mij is dat nog steeds 1 van de best bewaarde geheimen. :-)

Ik moet toegeven de haring was overheerlijk en het was wederom een gezellig feestje. Zeker als alle drank en happen gratis zijn :-)

Tegen 21.30 was het dan ook tijd om naar het oranjebal te gaan op de Hollandse Club hier voor deel 3 van de koninginnedag festiviteiten.

No comments:

Post a Comment