Friday, September 10, 2010

Mijn tripje

Aangezien ik al een tijdje bezig was met het zoeken naar een andere baan, krijg je dan ook bepaald besef van wat je de afgelopen tijd wel en niet gedaan hebt. Ik ben eigenlijk dusdanig druk met werk en andere dingen geweest dat ik niet veel van Azie heb gezien.

Inderdaad ik ben verschillende keren in Hong Kong geweest, maar er is nog zoveel te zien wat ik niet gezien heb. Tenminste dat begon ik me langzaam aan te beseffen. Ik duik heel graag en Azie
is wat dat betreft een paradijs, maar ik heb in anderhalf jaar geen enkele duik gemaakt hier.

Even terug naar het vinden van een baan. Zodra men weet dat je weer “in de markt bent” weten recruiters en headhunters je vaak snel genoeg te vinden. Blijkbaar gaat het weer goed met de economie, want er waren genoeg banen beschikbaar. Als gevolg daarvan word je ook geconfronteerd met locatiekeuzes. De banen die ik voorbij heb zien komen waren in Londen, Geneve, Vietnam, Singapore, China, Parijs en nog een paar andere locaties.

Dan besef je je ook dat zodra je Azie verlaat je er misschien niet zo snel meer terugkomt. Ik heb niet heel veel bezoek gehad in anderhalf jaar. Een vriend van mij die in New York gezeten heeft, had de laatste 3 maanden van zijn uitzending iedere dag mensen over de vloer. Ik denk dat dat deels komt door de aantrekkeningskracht van de stad New York, de afstand en misschien ook de prijs. Alhoewel ik denk dat als je goed zoekt je tickets voor Singapore kunt vinden die even goedkoop zijn als naar New York.

Een lid van de familie woont al een tijdje in Australie. Dus als ik al niet veel bezoek krijg, kan ik me voorstellen dat het bij hem ook niet altijd stormloopt. Ik had al eerder met hem contact gehad om hem te komen bezoeken. Echter toen ging het helaas niet door, omdat ik geen tickets kon vinden. Nu ik 4 weken de tijd had om te reizen, toch maar de knoop doorgehakt en besloten om hem te gaan bezoeken. Het leuke was dat er in mijn hardloopgroep een Nieuw Zeelander zat die recent terugverhuisd was. Toen ik het met hem over mijn reisje had, zei hij heel spontaan: “Waarom kom je niet ook gezellig een weekje naar Nieuw Zeeland?”. Ik kon bij hem blijven slapen in Auckland en van daaruit mijn tripjes plannen. Heel spontaan en heel welkom. :-)

Dus uiteindelijk gepland om ongeveer anderhalve week in Nieuw Zeeland door te brengen en iets meer dan 2,5 week in Australie. Het leuke was dat een oud-collega van KPMG die ik in New York heb leren kennen inmiddels terugverhuisd was naar Nieuw Zeeland en ook spontaan aanbood om mij rond te leiden daar.

Het plannen heeft wat tijd in beslag genomen, maar uiteindelijk kon het grote avontuur naar “Down Under” dan toch beginnen.

No comments:

Post a Comment