Sunday, September 5, 2010

Op de valreep nog bezoek

Op de valreep kreeg ik nog bezoek. Om alvast op een volgende posting vooruit te lopen, ik heb een nieuwe baan gevonden bij een ander bedrijf en tevens buiten Singapore. Ik ga dus Singapore verlaten, maar daarover zal ik een andere posting wel wat meer schrijven.

Het leuke was dat ik op de valreep nog bezoek zou krijgen van een van mijn vrienden en tevens oud klasgenoot van de middelbare school uit de vriendengroep waar ik nog steeds contact mee heb. Hij was toevallig hier voor een conferentie. Door een misrekening van mijn kant, hadden we alleen zondag en maandag. Ik dacht namelijk dat hij zondag aan zou komen, maar hij kwam zaterdag al aan, terwijl ik toen nog in Hong Kong zat.

Zondag afgesproken en hem een deel van de stad laten zien. Met name CBD (Central Business District), het complex waar ik gewoond heb, enkele tempels en Boat Quay. Een groot deel van Clarke Quay, China Town en Little India had hij zelf al gezien op zaterdag.

Daarna naar Emerald Hill gegaan om wat te drinken. Per toeval liepen we een oud-collega van hem tegen het lijf, dus die haakte gezellig aan. Hij had nog een borrel ‘s avonds. Na de borrel zijn we nog gaan eten in mijn favoriete dumplingsrestaurant in China Town. Daar hebben we heel goedkoop en heel lekker gegeten.

Daarna hebben we nog de finale gekeken van het WK. Heel frustrerend om te zien hoe Aziaten voor Spanje juichen, terwijl ze geen idée hebben waarvoor ze juichen. Vraag je ze om 5 spelers op te noemen dan houdt het na 2 echt op.

Over de finale kan ik kort zijn. Als je als spits, 2 goede kansen mist in de finale van een WK dan verdien je het als ploeg blijkbaar niet om te winnen. Zeker als je in de 2 voorgaande wedstrijden ook beide keren 1 grote kans verprutst hebt. De teleurstelling was er echter niet minder om. We waren er erg dichtbij dit jaar.

Goed, ik kon lekker uitslapen, maar mijn gast moest de volgende dag op tijd op om naar lezingen te luisteren en er zelf ook 1 te geven. Na de lezingen afgesproken om wat te gaan eten. We zijn toen naar 1 van mijn favoriete Sichuan restaurants gegaan. Het ligt in Geylang, een vrij “levendige” buurt in Singapore. Het eten is er erg goedkoop, erg pittig en vooral erg lekker. Na het eten zijn we nog wat gaan drinken in Orgo van waar je op het dakterras een mooi uitzicht hebt over de skyline van Singapore. Dezelfde vriend van de dag ervoor haakte aan en ook een bekende van mij haakte aan en die bracht weer een paar anderen mee. Al met al een erg gezellige bedoeling.

Het was voor mij een mooie afsluiting van het hoofdstuk Singapore en werd nog uitgebreid bedankt door mijn gast. Zijn vriendin zou kort daarop invliegen en hij vond het leuk om haar de plaatsen te laten zien die ik hem had laten zien. De dag erop alles nog even dunnetjes over gedaan met de buurman op Clarke Quay en vervolgens de dag gebruikt om alles af te ronden aangezien ik ‘s avonds zou vertrekken voor een reis van 4 weken.

No comments:

Post a Comment