Monday, July 4, 2011

Business Trip naar Duitsland

Het feit dat ik een global team aanstuur heeft zo zijn voordelen. Zo werden we deze keer gevraagd om collega’s te gaan helpen in Duitsland. Er waren daar enige onduidelijkheden en aan ons werd gevraagd om ter plaatse research te gaan doen en ondersteuning te bieden. Dus hop in het vliegtuig. Plaats van bestemming was Stuttgart. Vanuit Hong Kong vlogen we naar Frankfurt en vanuit Frankfurt in een klein vliegtuigje door naar Stuttgart.

In Stuttgart stond een huurauto klaar en zou ik zelf naar het hotel rijden. Ik had de keuze tussen een BMW 1 serie, een Audi A4 en een Volvo XC60. Aangezien ik samen met een collega was en we nogal wat koffers bij ons hadden gekozen voor de Volvo. Ik zou namelijk 3 weken in Europa verblijven en mijn collega zou na 2 weken doorvliegen naar Amerika om daar nog 2 weken door te brengen.

Het hotel lag vrij dicht bij het vliegveld en was met behulp van de GPS eenvoudig te vinden. De eerste week was vrij zwaar. Lange dagen, vele besprekingen en nog een fysieke inventory check bij 1 van de klanten in het warehouse.

Hiervoor moesten we van Stuttgart naar Dusseldorf vliegen. Daar stond een andere huurauto klaar (een Mercedes deze keer) om vervolgens nog anderhalf uur te rijden naar Soest (in Duitsland, niet in Nederland) en ’s avonds weer terug. Eerst naar het vliegveld met de auto en vervolgens terugvliegen naar Stuttgart. Dat hakt er wel in zo’n dagje.

Ergens schaam ik me er wel een beetje voor dat ik als Nederlander in een auto rondgereden heb met een Duitse nummerplaat, maar aan de andere kant is het heerlijk om je uit te kunnen leven op de Duitse Autobahn. ;-) Zeker in de tweede week toen we dezelfde klant nog een keer moesten bezoeken op 3 verschillende locaties met overnachting. Het enige jammere is dan dat wanneer je net denkt dat je lekker bezig bent, je ineens lampjes in je spiegel ziet en zodra je opzij gaat, andere auto’s voorbijkomen alsof je stil staat. En eerlijk is eerlijk ik reed toen niet bepaald zachtjes, maar ik moest me er bij neerleggen dat ondanks dat de Volvo een heerlijke auto was, het gezegde: “Er is altijd baas boven baas” hier toch van toepassing was.

De tweede keer dat we de klant bezochten, zat er zoals gezegd een overnachting bij. We werden ondergebracht in een klein hotelletje in Braunschweig. Dit bracht herinneringen terug aan mijn studententijd. Het hotel bestond uit een hoofdgebouw en 3 ernaast gelegen gasthuizen. Ik had de volledige zolderetage met 2 aparte kamers (woon- en slaapkamer. Alle ruimte was een beetje overbodig, maar goed, ik heb er toch heerlijk geslapen.



Het kleine hotelletje in Braunschweig



Een van de bijgebouwen van het hotel





De hotel- annex studentenkamer

De weken vlogen voorbij en het was best lekker om even terug te zijn in Europa.

Uiteindelijk zou het hele project in totaal bijna 3 maanden in beslag nemen en 3 trips naar Duitsland vereisen.

No comments:

Post a Comment