Thursday, August 25, 2011

Bruiloft

Aangezien mijn trip naar Duitsland enkele keren verlengd werd, zoals gezegd, zou ik daar in totaal bijna 3 maanden door brengen in verschillende fases, kwam mijn planning voor het grote evenement van dit jaar redelijk in de knoei.

26 mei was namelijk de dag dat mijn zusje zou gaan trouwen. Nu had ik in Hong Kong speciaal een pak voor mezelf en een overhemd voor zowel mijn vader als mezelf laten maken. Dat moest dus nog even halsoverkop opgehaald worden. Dan merk je dat het reizen niet in de koude kleren gaat zitten en een vliegtuig een grote bacillenfabriek is.

Het gevolg was dat ik in Hong Kong meteen ziek werd en 5 dagen ziek vanuit huis gewerkt heb. Uiteindelijk kwamen de kleren en was het terug in het vliegtuig naar Europa. Daar de huurauto weer opgehaald en vervolgens door naar Nederland.

Daar hadden we nog een paar dagen voor de laatste voorbereidingen. Toen de dag zelf aanbrak, liep eigenlijk alles van een leien dakje.

Mijn zusje had mij gevraagd als 1 van haar getuigen. Ik voelde me enorm vereerd en was blij dat ik op zo’n prominente manier invulling mocht geven aan deze voor het bruidspaar zo belangrijke dag in hun gezamenlijke leven.

De bruiloft zou gehouden worden op het kasteel in Dussen. De limo zou ons ophalen en er heen brengen. Dat ging uitstekend en het feestje begon al een beetje in de limo. Bij aankomst was het even wachten op de bode met de trouwakte, maar daarna kon het beginnen.

De plechtigheid vond plaats in een van de zaaltjes in het kasteel en was voor een select gezelschap. Daarna was er gelegenheid voor het maken van foto’s en werd de bruidstaart aangesneden. Vervolgens werd er een drankje geserveerd en konden we wat bijpraten alvorens we aan tafel gingen.

Na het eten was er een bruidsborrel voor de genodigden. De voorkeur van het bruidspaar was om de festiviteiten te delen met een klein, intiem en select gezelschap.

Het is leuk als jezelf niet het middelpunt bent en het kunstje een keer af kunt kijken voor je zelf die stap mag maken (ik praat nu even over mezelf). Dan kun je namelijk goed zien hoe anderen de dag ervaren hebben.

Zowel de bruid als de bruidegom hadden de hele dag een grote smile op hun gezicht en straalden van geluk.

’s Avonds in de limo terug naar huis. Gelukkig had de chauffeur de minibar aangevuld en konden we nog gezellig nagenieten van deze geweldige dag onder het genot van een drankje.

Ik denk ook dat als ze het over mochten doen, ze er niks aan zouden veranderen.

No comments:

Post a Comment