Monday, November 1, 2010

Waitakere Ranges en National Park

Dinsdag had ik een tweede dag om er zelf op uit te trekken. Alleen had ik deze keer wat minder tijd dan maandag aangezien ik beloofd had, en dat zelf ook graag wilde, om mee te gaan hashen. Dus ik moest ongeveer rond 17.00 terug zijn.

In eerste instantie wilde ik graag naar de Coromandel Peninsula gaan (schiereiland ten oosten van Auckland), maar dat zou ik zo goed als zeker qua tijd niet redden. Dus besloten om naar de Waitakere Ranges en National Parks te gaan. Deze liggen net ten westen van Auckland en daar liggen een aantal erg mooie stranden met een enorm mooi uizicht. Mijn vriend beweerde ook dat hier enkele mooie watervallen zouden liggen.

Het was in kilometers niet zo ver rijden en het eerste stuk was bekend, want dat was richting de wineries waar we op zondag geweest waren. Vervolgens van de grote weg af en door op kleinere wegen naar de standen.

Als eerste heb ik Muriwai Beach bezocht. Nu hebben Kiwi’s (dat is de bijnaam voor Nieuw Zeelanders en daar zijn ze trots op) de gewoonte om een weg niet in een rechte weg aan te leggen, maar kronkelend en lussend over en door al het landschap wat ze tegenkomen. Voor de grap zou ik willen zeggen, het lijken wel Belgen. Echter over het aanleggen van wegen kan ik niks zeggen, want de Nederlandse overheid is volgens mij 20 jaar aan het vergaderen over het al dan niet doortrekken van de A4. Dus die opmerking neen ik terug.







Muriwai beach

Echter de wegen die ze aanleggen zijn wel zo aangelegd dat je ontzettend kunt genieten van de mooie natuur. Ook al is het dan in afstand eens zover en in tijd waarschijnlijk twee maal zover aangezien het door die smalle bergwegen nog verder vertraagd.









Uitzicht onder weg

Van Muriwai Beach door naar Bethells Beach. Wederom het uitzicht, zowel op het strand als de weg erheen was heel erg mooi en heb ontzettend genoten van de rit er heen. Als laatste door naar Piha. Ook dit was weer genieten. Hier had je onderweg iets meer uitzichtpunten. Dus kon je iets beter foto’s maken.








Bethells Beach













Piha

Ik wilde nog naar het zuidelijke puntje rijden. Ik nu de 3 belangrijkste locates van Noord naar Zuid gezien namelijk. Helaas had de auto niet zoveel benzene meer en op al die landwegen, kom je helaas niet veel benzinestations tegen.

Dus het zuidelijke puntje van de ranges, maar besloten te laten voor wat het was. Gelukkig vond ik tijdig een benzinestation en kon ik daarna op mijn gemak en in alle rust terug rijden om te gaan voorbereiden op de hash en mijn reis naar Queenstown.

No comments:

Post a Comment