Thursday, August 27, 2009

Een week van frustraties

De laatste week was er een met heel veel frustraties. Vietnam is een ontwikkelingsland en gedurende de week zou dat meerdere malen bevestigd worden.

Allereerst probeerde ik mijn credit card rekening te betalen via de website. Normaal gesproken met een computer en internettoegang is dat zo geregeld. Helaas. Mijn computer en het netwerk waren niet de beste vrienden. Meerdere malen duurde het 5 minuten voor een mailtje geopend was en 10-15 minuten voor een website. Vaak openden de websites zelfs helemaal niet of had ik helemaal geen internetverbindingn en ook geen telefoon. Dat is redelijk frustrerend als al je files op het Singaporese netwerk staan en je niet met je collega’s kunt communiceren. Ik geef toe in sommige gevallen kan het ideaal zijn. Als het een dag of in mijn geval nog langer duurt is het frustrerend.

Het is me dus ook niet gelukt mijn credit card te betalen. Resultaat, telefoontjes en zelfs smsjes van de bank en nog extra kostenpost vanwege te laat betalen. Uiteindelijk heb ik de rekening maar betaald via de PCs in hotel. Ik ben in alle eerlijkheid verschillende malen in staat geweest om mijn laptop uit het raam van 8 hoog naar beneden te gooien, maar goed me uiteindelijk toch kunnen beheersen. Het blijft echter wel intens frustrerend als je op maitjes of files wacht en ze kommen niet door. Ik word namelijk wel geacht al mijn uren te verantwoorden en helaas is er geen code voor IT problemen.

Het verbaasde me echter wel ik inmiddels zo afhankelijk ben van internet voor mijn dagelijkse werk, dat ik er zelf van schrok. Ik kon me ook gewoon niet voorstellen dat een groot internationaal opererend bedrijf zulke dingen laat/kan laten gebeuren, want naast zeer beperkte tot geen internettoegang voor een week, viel ook de stroom regelmatig uit.

De week eindigd overigens goed. Een heel goed gesprek gehad met de partner. Hij was erg positief en wil me graag nog een paar keer terughalen naar Vietnam. Daarna zouden we nog gaan eten, maar ik moest eerst mijn schoenen gaan halen, maar daarover komt een apart verhaal.

No comments:

Post a Comment